国際教育協力アーカイブス

  • 利用規約
  • 利用方法
  • データ登録
  • Japanese
  • English
CRICED
検索ボックス
詳細キーワード検索はこちら

情報番号 1417 ヘルプ

タイトル: IMPROVING TEACHING MATHEMATICS OF PRIMARY SCHOOL IN EGYPT
副題:
著者: Ebada, Nasser Elsayed Abdel-hamed
所属: NCERD
データ存在URL:

所在情報:

データファイル: Ebada,
Ebada, Nasser Elsayed Abdel-hamed.pdf ( 179K )
対象国:
データの言語: 英語
キーワード:
要旨:

This article summarized the JICA project for improving teaching mathematics in primary school in Egypt from the begging of April 2003 to the end of M arch 2006.
This long-term study depends on centered students-study approaches focus on problem solving as a teaching method to develop students’ achievement and attitude.
The main process of this project centralized on improve performance of teacher and its activities in mathematical class, in specific of using problem solving as teaching method to be skilled in its process. By our observation of students and analysis of achievement test during this project the mathematical class was improved, for example: students' oral and writing communication, representation, solving daily life problems, discussing mathematical thinking and assessment.

著者のHP:  
作成出版日時: 2006/1
関連プロジェクト: エジプト理数科教育改善プロジェクト
情報登録課題名: 算数・数学教育
初期登録日時: 2007/06/12 14:43
最終更新日時: 2007/06/19 10:14
アクセス数: 1657(登録以来),  86(過去12ヶ月),  36(過去6ヶ月)
過去12ヶ月:
 
<< 戻る
この情報についてのメッセージを送る

この情報はお役に立ちましたか?

コメント: