国際教育協力アーカイブス

  • 利用規約
  • 利用方法
  • データ登録
  • Japanese
  • English
CRICED
検索ボックス
詳細キーワード検索はこちら

情報番号 1455 ヘルプ

タイトル: Japanese Lesson Study in MATHEMATICS
副題: Appendix 4: "How many blocks?" A 1st grade mathematics lesson, by the teacher Hiroshi Tanaka Attached Elementary School – University of Tsukuba Commented by Aida Yap
著者: Aida Yap
所属: National Institute for Science and Mathematics Education Development, Philippines
データ存在URL:

http://www.criced.tsukuba.ac.jp/math/video/

所在情報:

http://www.worldscibooks.com/mathematics/6339.html

データファイル: Appendix_4_Aida.pdf
Appendix_4_Aida.pdf ( 22K )
対象国:
データの言語: 英語
キーワード: Lesson Study
要旨:

The topic of this first grade lesson is on determining the number of blocks in the pile wherein some of the blocks are hidden from one’s view. The main objective of this lesson is to engage students in visualizing the number of blocks in the pile and explaining how they got their answers. In order to determine the number of blocks in the pile, the students have to rely on their visualization skills.

著者のHP:  
作成出版日時: 2007/2
関連プロジェクト:
情報登録課題名: 算数・数学教育
初期登録日時: 2007/09/18 11:55
最終更新日時: 2007/09/18 12:00
アクセス数: 1603(登録以来),  161(過去12ヶ月),  101(過去6ヶ月)
過去12ヶ月:
 
<< 戻る
この情報についてのメッセージを送る

この情報はお役に立ちましたか?

コメント: