国際教育協力アーカイブス

  • 利用規約
  • 利用方法
  • データ登録
  • Japanese
  • English
CRICED
検索ボックス
詳細キーワード検索はこちら

情報番号 1429 ヘルプ

タイトル: GOOD PRACTICES IN MATHEMATICS TEACHING AND TEACHER DEVELOPMENT
副題:
著者: Yeap Ban Har
所属: National Institute of Education, Nanyang Technological University Singapore
データ存在URL:

所在情報:

データファイル: Yeap
Yeap Ban Har.pdf ( 97K )
対象国: アジア-シンガポール
データの言語: 英語
キーワード:
要旨:

Since 1992, the Singapore mathematics curriculum has been revised several times to encourage teachers to help pupils develop competencies that are useful for the global, technological economy. This paper provides an overview of what is considered good mathematics teaching. The focus of this paper is on teacher development. How can and to what extent do teachers develop such good practices?

著者のHP:  
作成出版日時: 2006/1
関連プロジェクト:
情報登録課題名: 算数・数学教育
初期登録日時: 2007/06/19 14:25
最終更新日時: 2007/06/19 14:25
アクセス数: 2254(登録以来),  144(過去12ヶ月),  56(過去6ヶ月)
過去12ヶ月:
 
<< 戻る
この情報についてのメッセージを送る

この情報はお役に立ちましたか?

コメント: